Deltas storslam!

Ja, vilken dag - vilken hund!
I dunderhetta på Södertälje brukshundsklubb sopa min underbara Delta mattan med konkurrenterna.
Underbar domare från ryssland vid namn Olga dömde, en riktigt trevlig och konsekvent domare som ville ha hundar med mkt substans och grovt huvud.
I öppenklassen först va de 8 tikar, där vann hon efter flera varv av springandes i varmt varmt solgass.
När domaren satte oss som 1.a trodde jag inte det va sant först, men sen sa hon winner till oss...jippiiiiii!
Så fick vi den efterlängtade CK rosetten, ÅHH så underbart.
Kritiken var helt fantastisk...allt var excellent eller outstanding.
Sen va det snabbt ut i skuggan för att ladda om inför bästa tik klassen. Jag va såå slut efter att få springa 4 - 5 varv i hetten som var, och Delta va minst lika trött.
Så efter lite vattendrick och vila i skuggan några min, återigen in i ringen för bästa tik.
Vi var 10 tikar därav flera championtikar, Delta sprang på så duktigt fast jag kände mig helt färdig.
Jag såg att domaren plockade in tik efter tik i mitten, och där hamnade de sämsta om man säger så. Det bästa fick springa längst. Så på slutet va vi bara 2 st kvar som fick springa och konkurrera om vinsten.
Herregud så varmt och jobbigt sista varvet var, varken Delta eller jag orkade och till slut hamnade vi på 2a plats.
CK och 2:a bästa tik blev resultatet!
Helt otroligt och fantastiskt...min pärla är underbar men det visste jag redan, men nu fick jag det på pappper =)



Nu är vi båda utslagna hjältar som ska slappa i soffan
Glädje kramar

Kommentarer
Postat av: linaa

GRATTIS! vad kul fär er! kram

2009-08-03 @ 00:43:40
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Kicki

Har du bantat ner fröken??...ser mycket mindre ut än sist jag såg henne

2009-08-03 @ 19:40:36
URL: http://kickisamatorfoton.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, vad kul, GRATTIS! Fin hund, min morbror har en Golden :) Gillar hundar, även om jag inte vill ha en själv... ;)

2009-08-05 @ 21:08:55
URL: http://elolinonpope.blogg.se/
Postat av: Anonym

Många grattis till detta, absolut, meeeen... glöm aldrig vad rasen egentligen är till för!! Jobba, jobba, jobba!1 Spontant tycker jag att du borde satsa mer på bruks & lydnad!! Men som sagt... vacker är hon! DET- kan ingen säga emot!

2009-08-05 @ 21:56:16
Postat av: Elin

Svar till den anonyma personen;

Nu vet ju inte du dock tydligen vad vi gör förutom utställning...att hon faktiskt har bruksmeriter t.ex.

Löjligt med anonyma påhopp när man inte vet nåt.

2009-08-06 @ 10:05:17
URL: http://elinbogalice.blogg.se/
Postat av: Sussie

Vad man blir less!!!!

Du som tycker att Elin ska satsa mer på bruks... Tro inte du är osynlig, vi vet allt vem du är... Trodde inte du var en sån fegis att skriva kritik anonymt... Och det är ju inte svårt att fatta vem DU är... Som vanligt först ros för att sedan kastas om till kniv i ryggen... Vad är det för FEL på dig kvinna??????

2009-08-06 @ 10:15:06
URL: http://susisiome.blogg.se/
Postat av: Tessi

Anonyma fegis> Vad vore det om du SJÄLV skaffade lite meriter på din jycke....INNAN du kastar skit...

2009-08-06 @ 13:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0