Jag e så glad

över mkt just nu.
Livet känns faktiskt riktigt bra, även om det är väldigt mkt just nu.
Men jag har en underbar familj, mamma och pappa som jag älskar så mkt och som stöttar och hjälper mig massor.
Har även en underbar plastpappa så jag e lyckligt lottad med 2 pappor.

Sen har jag även underbara vänner, som alltid ställer upp och lyssnar på mig.
Till slut har jag mina underbara 4 benta varelser här hemma. Delta och Rune fyller mitt liv med sån glädje just nu.
Om man inte har hund lr inte tycker om hundar kan man inte förstå vilken glädje dom fyller i ens liv. Vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade min underbara Delta å nu hennes underbara lilla son.
Man e aldrig ensam me dessa skitungar runtomkring sig.

Att vara uppfödare och hålla på med avelsarbete är stundtals väldigt tufft, med mkt arbete och sorg när man förlorar valpar. Även jättetråkigt när valpen inte riktigt blir som valpköparna trott, utan kanske får ett ledfel. Men allt detta vägs upp av den sanna glädjen att få fram fina hundar som valpköpare kan glädjas åt. Att få träffa nya underbara människor som precis som jag älskar denna ras. Allt detta gör att man fortsätter med aveln, för att få våran underbara ras att gå framåt, att få fram nya individer som kan göra fin och god reklam för rasen.
En rottweiler är ingen hund för vemsomhelst, men när man upptäckt den här fantastiska rasen, finns det inget annat. Å att jag då har den stora äran att se dessa små individer födas och växa upp till stora ståtliga fina rottweiler är en ära. Jag kollar på min lilla Rune här och blir så imponerad. Hur fort dom utvecklas och lär sig bli självständiga individer.
Den här lilla skiten har satt sig i mitt hjärta direkt, och mkt är säkert för att han e Deltas son, men det är mig en sann glädje att vara stolt ägare till Delta och nu Bogalice Duke af Delta " Rune"
Jag är inte bara uppfödare utan även valpköpare.

ja, d va lite tankar om mitt hunderi just nu.
Nu ska jag pussa på dom underbara.

ta hand om er
pöss

Kommentarer
Postat av: Mamma Ingemar

Tack hjärtat .....

2009-01-29 @ 19:59:25
Postat av: Kicki

Ja, min längtan efter att ha en rottis har du ju tillfredsställt och jag ångrar inte en sekund att jag får finnas med i Annies liv...denna ras e lika underbar som jag trott om inte bättre!!..TACK Elin för att jag får förvalta denna juvel.

2009-01-30 @ 08:51:05
URL: http://www.rottistjejenannie.tk
Postat av: Liz & Iza

Åh, vad jag lider med dig nu Elin, men samtidigt, precis som du säger - vad skulle man göra utan sina underbara hundar! Min Iza är en sån fantastiskt rottis!! Jag är sååå underbart stolt att ha henne!! Hoppas allt går bra nu, med allt! Håll nu tummarna för oss, vi ska tävla i mars!

2009-01-30 @ 15:11:47
URL: http://www.123minsida.se/Hagadogs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0