Nu vill jag inte vänta mer...

nu får allt min pärla ta å klämma ur sig sina underbara små pluttar där inne...
hatar å vänta..e så otålig av mig.

tempen e lite pendlande nu, börjar traska neråt 37.8...men ingen djupt dipp som d ska...
blir att vaka över henne nu bara.

blir lite irriterad, en av mina valpköpare som har en tik från min första kull, A-kullen har kennel, å tog sin första kull på henne i somras, va väl ok då...kanske inte min typ av hane hon valt, men ok.
så nu, på löpet direkt efter har hon parat igen, å tiken har fått 10 valpar, genom att snittas.
jag blir så arg, man tar inte 2 kullar på raken utan ett löp emellan.speciellt eftersom första kullen var så stor oxå.
Den här gången va dom tvungen att kejsarsnitta henne, tror fan d, hon var ju inte återhämtad ordentligt så orkade ju inte med en vanlig förlossning. Blir så less på idioter som tror dom kan nåt om uppfödning och sen förstör för oss som försöker få till seriösa bra hundar. SUCK säger jag. Jag står inte bakom hennes avel...
Nu måste hon vila tiken 12 mån innan hon avlar igen, å gör hon inte det, kommer jag anmäla till skk direkt..utan tvekan.

ja, nu har jag gnällt ur mig lite...hehe
dax å köpa pizza...

pöss på er alla

Kommentarer
Postat av: Sussie

Håller verkligen med, nu vill vi träffa Deltis småbebbar.

Och jag hoppas jag får vara med när de småliven ser dagens ljus..

Puss å kram hela dan

2009-01-18 @ 09:40:52
URL: http://susisiome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0